Za tragédiu môže Slnko

Letecký a námorný vyšetrovací úrad Ministerstva dopravy zverejnil záverečnú správu o vyšetrovaní leteckej tragédie, pri ktorej 17. júla zahynuli v Slovenskom raji štyria záchranári. Vyplýva z nej, že na vine nebola technika ani pilot. Ten totiž za daných podmienok elektrické drôty, do ktorých narazil, nemohol vidieť. Podľa platnej legislatívy nemal nik povinnosť ich označiť. ČÍTAJTE VIAC…

Z popradského letiska vrtuľník vzlietol 17. júla 8 minút pred 18. hodinou.


Presne o 15 minút pristál na Čingove, aby na palubu nastúpil štvrtý člen posádky. Stroj pokračoval do Kláštorskej rokliny. Keď sa už záchranári približovali k 10-ročnému pacientovi, hlavný rotor sa 12 minút po 18-tej dostal do kontaktu s drôtmi elektrického vedenia. V troskách zahynula celá posádka.  


Zo záverečnej správy je zrejmé, že Slnko bolo len 19 stupňov nad obzorom pred pilotom a posádka drôty nemala šancu vidieť. Vyšetrovatelia to overili simuláciou letu za rovnakých podmienok. 


Tu je dôkaz. Toto je pohľad na drôty z vrtuľníka so slnkom za chrbtom pilota:

Tento záber zo záverečnej správy ukazuje situáciu, aká bola na mieste v čase nehody. Drôty nie je vidieť ani v náznakoch:


Letecký a námorný vyšetrovací útvar vo svojej záverečnej správe navrhol niekoľko odporúčaní. Jedno z nich sa týka legislatívy.


Prípad ešte vyšetruje polícia. Čaká na znalecký posudok. Hoci distribútori elektriny nemali povinnosť označiť vedenie na tomto mieste reflexnými prvkami, napriek tomu tak už urobili. 

Write a comment

Comments: 0